FANDOM

Uran prvi zavlada čitavim svijetom. Nakon što je oženio Geju,[1] dobio je najprije Storuke, koji su redom nazvani: Brijarej, Gig i Kot. Oni su rođeni nenadmašivi veličinom i snagom. Imali su po sto ruku, a glava pedeset. Nakon ovih, Geja mu je rodila Kiklope: Arga, Steropa i Bronta, od kojih je svaki imao po jedno oko nasred čela. Ali njih je Uran svezao i bacio u Tartar; mračno je to mjesto u Hadu. Toliko je udaljeno od Zemlje, koliko je Zemlja udaljena od Neba. Geja mu je ponovno rodila djecu, Titane, koji su nazvani: Okean, Kej, Hiperion, Krij, Japet i, najmlađi od sviju, Kron. Kćeri su nazvane Titanide: Tetija, Reja, Temida, Mnemozina, Feba, Diona i Teja.

Ali Geja, koja je žalila nad propašću svoje djece koja su bila bačena u Tartar, nagovori Titane da navale na oca i dâ Kronu čelični srp. Oni, svi osim Okeana, navale na njega. Kron odsiječe očev stid i baci ga u more. Iz kapi krvi koja je potekla, postale su Erinije: Alekta, Tizifona i Megara. Kako su svrgnule oca s vlasti, uzdigle su braću bačenu u Tartar te su vlast predale Kronu.

Ovaj ih je pak svezao i zatvorio natrag u Tartar te je oženio sestru Reju. A kako su mu i Geja i Uran prorekli da će biti svrgnut s vlasti od rođenoga djeteta, gutao je vlastitu novorođenčad. Tako je progutao prvorođenu Hestiju, zatim Demetru i Heru, a poslije njih Plutona i Posejdona. Kada je bila trudna sa Zeusom, Reja, razljućena takvim ponašanjem, pobjegla je na Kretu. Zeusa je rodila u pećini na planini Dikti. Dala ga je Kuretima i nimfama Adrasteji[2] i Idi, Melizejevim kćerima,[3] da ga othrane. One su, dakle, dijete othranile Amaltejinim mlijekom.[4] Kureti su, naoružani, čuvali dijete u pećini, udarajući kopljima o štitove kako Kron ne bi čuo glas djeteta. Reja je pak zamotala stijenu i dala je Kronu da je proguta kao da je tek rođeno dijete.

Ali čim je Zeus stasao, uzeo je Metidu, Okeanovu kćer, kao suradnicu te je ova dala Kronu da ispije lijek od kojega je ovaj bio prisiljen na povraćanje te je izbljuvao najprije stijenu, a zatim i svu djecu koju je progutao. S njihovom je pomoći Zeus vodio rat protiv Titana i Krona. Kada su se već borili deset godina, Geja prorekne Zeusu pobjede ako uzme za saveznike One koji su bili bačeni u Tartar te on ubije njihovu čuvaricu Kampu i raspusti im remenje. Kiklopi tada Zeusu dadnu grom, munju i bljesak; Plutonu kacigu, a Posejdonu trozubac. Ovi pak, naoružani tim oružjem, svladaju Titane i zatvore ih u Tartar; one sa sto ruku postavili su za stražare. Sami su se dogovorili oko vlasti: Zeus je zadobio vlast na Nebu, Posejdon u Moru, a Pluton u Hadu.

  1. Apolodor ne spominje tko je rodio Urana, ali u Heziodovoj je Teogoniji rečeno da ga je Geja rodila, a zatim su se vjenčali.
  2. Prema jednoj tragediji, ona je bila Zeusova kći, a ne odgojiteljica.
  3. Ime ovog čovjeka znači "čovjek-pčela". Međutim, prema jednoj teoriji, to je bila žena čije bi ime trebalo glasiti Melisa.
  4. Amalteja je bila koza čarobnog mlijeka.